بروجرد، بلوار صفا، سه راه جعفری، آجیل و خشکبار برجسته
از دل طبیعت، به سفره شما؛ اجیل و خشکبار برجسته
تجربه‌ای برجسته از سلامت و طراوت

مقالات

آجیل ها در طب سنتی

اگر دیابت دارید فندق بخورید
مغز فندق به این دلیل که نشاسته کمی دارد بهترین نوع آجیل برای افراد مبتلا به دیابت است. این دانه روغنی به‌دلیل داشتن فسفر موجب تقویت مغز شده و عملکرد آن را به وی‍ژه برای دانش‌آموزان و دانشجویان بالا می‌برد، در صورتی که فردی به افت فشار خون مبتلا باشد، می‌تواند با خوردن 10 عدد مغز فندق برای بهبود وضعیت خود اقدام کند.

اگر ریفلاکس معده دارید گردو بخورید
درمانگران طب سنتی و دیگر شیوه‌های طبیعی درمان بر این باورند که مصرف روزانه 2 عدد گردو می‌تواند تاثیر زیادی در تسکین و درمان ریفلاکس معده داشته باشد. به گفته این درمانگران مصرف بیش از اندازه گردو عوارض جانبی زیادی به همراه دارد که از میان آنها می‌توان به ترک لب، زخم شدن دهان و خارش و قرمزی پوست اشاره کرد، بنابراین درمانگران به مردم توصیه می‌کنند با برنامه‌ریزی و مدیریت در طول ایام نوروز و دیگر روزهای سال به خوردن حداکثر 2 عدد گردو در طول روز اکتفا کنند و به این ترتیب از خواص درمانی آن برای درمان سنگ کلیه، درمان بیماری‌های ریوی و تنفسی و پیشگیری از ابتلا به سنگ کیسه صفرا بهره ببرند.

اگر بیماری قلبی دارید بادام زمینی بخورید
بادام‌زمینی اگرچه پروتئین‌ زیادی دارد و موجب درمان و تسکین درد معده، سرفه‌های خشک و تقویت مغز می‌شود اما مصرف آن باید با ملاحظات زیادی همراه باشد. خانواده‌ها باید هنگام خرید آجیل به تازگی بادام‌زمینی توجه زیادی داشته باشند، بنابراین هنگام خرید بادام‌زمینی به براق بودن مغز و بوی آن توجه کنید.

هشدار: اگرچه بسیاری از موارد در طب سنتی اثبات شده است، اما درصورت اخذ رژیم های درمانی از این دست، حتما با پزشک متخصص بیماری خود مشورت نمایید.